alexander
KTCLM Midi
A Steven Spielberg Film
|
Post by alexander on Oct 23, 2007 19:30:17 GMT 1
The Kingdom wil ik ook wel zien alsook The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford met Brad Pitt. Michael Clayton met George Clooney lijkt me ook interessant.
|
|
|
Post by Tinus on Nov 6, 2007 21:04:38 GMT 1
Onlangs "Vermist" gaan kijken! Voorspelbaar, langdradig en totaal geen actie/spanning! Had er veel meer van verwacht!
|
|
alexander
KTCLM Midi
A Steven Spielberg Film
|
Post by alexander on Nov 25, 2007 16:04:19 GMT 1
Ik heb gisteren Beowulf gezien in 3D! Dit was de eerste keer dat ik een film in 3D zie. Je krijgt dan zo'n futuristisch brilletje en vraagt je af hoe zo'n ding voor een extra dimensie kan zorgen. Totdat de film begint en het begint door te dringen. Whoa! Echt de max hoor. Het is even wennen maar alles lijkt binnen handbereik. Ik zat op rij negen en het leek haast alsof bepaalde personages en voorwerpen, zoals een speer die door één van de personages gehanteerd word, pal boven de hoofden van die andere mensen zweefde. Ik heb soms letterlijk van links naar rechts zitten te bewegen als een legertje soldaten pijlen richting camera afvuurden. ;D
|
|
|
Post by Tinus on Jan 9, 2008 13:27:24 GMT 1
"I Am Legend" met de enige echte Will Smith loopt nu in de zalen! Ben hem gaan kijken met een hele groep en vond hem echt wel goed! Einde is misschien een beetje minder, maar de spanning was te snijden! Echt een aanrader!
|
|
alexander
KTCLM Midi
A Steven Spielberg Film
|
Post by alexander on Jan 9, 2008 19:40:58 GMT 1
Ik heb gisteren The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford gezien in Kinepolis. Een geweldige film over de legendarische outlaw met Brad Pitt en Casey Affleck (broertje van). Vooral die laatste acteerde verbluffend goed als de lafaard uit de titel. Een lange film dat wel, zeker geen hapklare brok entertainment, maar met vele magistrale momenten. Verder kijk ik uit naar Aliens VS Predator: Requiem en vooral No Country for Old Men van de broertjes Coen.
Over I Am Legend: Ik vond de eerste 45 minuten inderdaad best wel het bekijken waard. De film is op z'n best als het desolate en eenzame aspect word benadrukt, maar van zodra de aktie losbarst, zoals in het laatste half uur, was de pret er af voor mij en waren de creaturen, die vanaf dan en masse aanvielen, plotseling eerder ridicuul ipv angstaanjagend. Ook raar, de dood van de hond vond ik aangrijpender dan de nobele opoffering van Neville zelf. Tja...
|
|
|
Post by Tinus on Jan 13, 2008 14:58:36 GMT 1
De opoffering van Neville was inderdaad niet zo aangrijpend. Het was misschien zelfs helemaal niet nodig geweest dat dit in het verhaal voor komt. In het boek sterft Neville trouwens ook op een andere manier dan in de film.
De laatste film die ik gezien heb is "National Treasure: Book of Secrets". Ik heb de eerste nooit gezien dus kan hem niet vergelijken met zijn voorganger. Vond deze sequel in ieder geval niet echt speciaal. De humor kwam niet altijd tot zijn recht, de actie was ondermaats en over echte spanning viel niet te spreken. Ook het verhaal maakt rare kronkels.
|
|
|
|
Post by daan on Jan 14, 2008 14:51:49 GMT 1
OOOOOOOOOOW YEEEEEEEAAAAAAAAH Eindelijk nog eens een indiana jones film!!!!! National treasure was idd maar een schim van de eerste.
|
|
|
Post by Tinus on Feb 5, 2008 10:32:21 GMT 1
Gisteren "Cloverfield" gezien. Het nieuwe geesteskind van JJ Abrams (maker van Lost). De film is volledig opgenomen met één handcamera. (vergelijk het met Blair Witch) Dit zorgt echt voor een spectaculair effect. Het verhaal op zich is filterdun (Aanval op NY door een reusachtig beest, 4 vrienden trekken op reddingsmissie doorheen de stad om het leven een vriendin te redden, dit alles gefilmd door één van de vrienden zelf) Maar de spanning en de special effects maken véél goed! Door de handcamera leef je meer mee met de personages, alsof je als het ware zelf door New York loopt tijdens de aanvallen! Echt de moeite waard, maar niet voor mensen met een zwakke maag. De camera is zo onstabiel dat je soms toch wat misselijk er van drijgt te worden! Zeker een aanrader!
|
|
alexander
KTCLM Midi
A Steven Spielberg Film
|
Post by alexander on Feb 5, 2008 19:09:24 GMT 1
Mijn maag was in orde tijdens Cloverfield, maar de monotonie van de film, daar bedoel ik mee de constante nadruk op disorientatie tout court, heeft me zeer matig kunnen bekoren. Het "you-are-there" gevoel is zeker overrompelend te noemen, maar qua plot, interessante personages, nagelbijtende spanning of climactisch einde toch wel teleurstellend. De 9/11 parallellen zijn ook aanwezig, maar er was bitter weinig drama voor mij. Godzilla-achtige monster flicks waren nog nooit zo realistisch, maar het blijft hoe dan ook een monster flick en echt meeslepend zal ik zoiets nooit vinden.
Tenzij ze voor de sequel Margriet Hermans of Marc Reynebeau los laten op New York. Das pas scary!! ;D
|
|
|
Post by beest on Feb 6, 2008 9:37:30 GMT 1
ik heb die cloverfield in voorfilm gezien.. en zeg daarop nee bedankt!
werd al misselijk door gewoon de voorfilm! dat klasseert mij dus bij "mensen met een zwakke maag"
|
|
alexander
KTCLM Midi
A Steven Spielberg Film
|
Post by alexander on Feb 14, 2008 19:35:13 GMT 1
|
|
alexander
KTCLM Midi
A Steven Spielberg Film
|
Post by alexander on Feb 18, 2008 20:42:06 GMT 1
Atonement is de beste film van 2007. Onvergetelijk!!
|
|
|
Post by Leander on Feb 21, 2008 21:09:35 GMT 1
Vorige week zijn we naar "No Country For Old Men" gaan kijken. Speciale film, maar wel goed!
Atonement staat zeker nog op mijn verlanglijst !!!
|
|
|
Post by Leander on Mar 3, 2008 10:32:10 GMT 1
Vorige week zijn we naar "No Country For Old Men" gaan kijken. Speciale film, maar wel goed! Maar niet zo goed om 4 oscars te krijgen
|
|